sábado, 31 de diciembre de 2011

Dos generacions (i 2)






















A vegades repasso alguna de les entrades que he publicat i no recordo quan i perquè la vaig escriure... Aquest no és el cas de la darrera entrada del dos mil deu, sóc conscient que vaig dedicar-la al poble saharaui, i aquest any tampoc vull que sigui una excepció. Ha estat un any molt dur, duríssim, per als saharauis i aquest poble no es mereix tant patiment. El segrest dels tres cooperants, dos d'ells espanyols, al campament de Rabuni ha posat al punt de mira a aquest poble. Abans de continuar vull mostrar tot el meu suport als cooperants i a les seves respectives families perquè, jo que he estat tres vegades allí, imagino i puc entendre tot el seu sofriment. Però el que vull posar de manifest és la indefensió del poble saharaui abandonat durant tants anys enmig d'un desert. Durant el meu darrer viatge vaig poder viure en primera persona el pànic que tenien les autoritats a un hipotètic segrest per part d'alguna facció d'Al Qaeda del Magreb, mai ens van deixar anar sols a cap lloc, sempre haviem d'estar localitzats i acompanyats. És fàcil d'entendre, als campaments gran part de la subsistència és per la via de les families que acollim nens i que passem uns dies allí vivint amb ells. En el moment que es produeixi un segrest tot això es trenca, automàticament el govern espanyol recomana no viatjar als campaments i la conseqüència és que la majoria de les families ens quedem a casa. A qui beneficia tot això? També és fàcil d'entendre, al Marroc... és curiós que encara ningú hagi reivindicat aquest segrest...

Tot i això a mi m'agrada confiar en les noves generacions de saharauis, aquestes que han passat els estius a Espanya i Catalunya, seran elles les que invertiran aquesta espiral i aportaran un futur molt millor al poble saharaui, n'estic segur! Per això vull tornar a dedicar la darrera entrada de l'any al desig de que un futur molt millor els espera a Hatri, Alí i le seves families, i que segur que en un futur no molt llunyà podré estar tranquil·lament prenent té amb ells al Sahara Occidental Lliure!


Rockin' In The Free World by Neil Young on Grooveshark

No hay comentarios:

Publicar un comentario