lunes, 25 de octubre de 2010

"Telaranyes"





















Un cop vista la foto, l'acudit surt sol... però no es tracta de fer llenya de l'arbre caigut, encara que ja m'agradaria... Poso un parell d'exemples: una de les noticies d'avui al 3cat24.cat diu així  "Els botiguers de la zona de la Sagrada Família es queixen que el marxandatge del papa no té èxit, i s'acumula als aparadors i prestatges a només dues setmanes de la visita del pontífex". L'altra noticia va ser la pregunta que l'Albert Om, dintre del seu programa "El convidat", va fer al capellà del poble de l'Eduard Punset, va preguntar-li perquè la gent no anava a l'esglesia, i aquest li va respondre que perquè segurament tindrien coses millors a fer i que si ell fos jove tampoc hi aniria. Serà que a la religió li surten "telaranyes"? O serà que religió i "telaranya" és el mateix? Al final no m'he pogut aguantar d'escriure la comparació... Però potser vaig equivocat i la veritable religió és una cosa tant elitista que no entén de "telaranyes" i només està a l'abast d'unes minories? Ara estic pensant amb els set mil privilegiats que podran entrar a la Sagrada Família i tindre una experiència religiosa o un orgasme col·lectiu (o com es digui perquè jo no ho he viscut mai). O sense anar més lluny amb els pocs privilegiats que van veure i viure en directe la posada de llarg després de la restauració de la capella de la Mare de Déu del Portal de Batea (el meu poble). Amb tot això vull dir que potser natres, els simples mortals, vivim enganyats i només són els nostres diccionaris els que contenen una entrada anomenada "telaranya".

Definició de telaranya segons la wikipedia: "Una teranyina és una estructura construïda per una aranya amb la seda produïda per les fileres de les glàndules sericígenes que posseeix al final de l'abdomen. Tenen la funció de ser un parany, una trampa, per detectar i capturar les seves preses; en determinats casos també els serveix d'habitacle i de protecció davant determinats predadors".

Ara ja ho tinc tot més clar, religió i "telaranya" és el mateix: tenen la funció de ser un parany, una trampa, per detectar i capturar les seves preses. Qui ho havia de dir...

No hay comentarios:

Publicar un comentario